Commissie ondersteuning

De commissie ondersteuning ondersteunt de kerkenraad en de gemeente in alle facilitaire zaken.

Deze taak omvat:

  • het beheer van de financiële middelen van de gemeente
  • het beheer en het onderhoud van het kerkgebouw, de pastorie en andere goederen van de gemeente;
  • het beheer en onderhoud van het ledenbestand;
  • de instandhouding van de media van de gemeente (Kerkblad en de website)
  • aanspreekpunt / contactpersoon voor personen en /of instellingen met wie de gemeente contact heeft in verband met alle facilitaire zaken;

Door de kerkenraad wordt tevens een boekhouder en een penningmeester benoemd. De boekhouder maakt deel uit van de commissie Ondersteuning. Zowel de boekhouder als de penningmeester zijn als enigen bevoegd zonder toestemming van de kerkenraad betalingen te doen, mits deze het bedrag van €xxxx niet te boven gaan.

De boekhouder maakt per kalenderjaar een begroting van de inkomsten en uitgaven van de gemeente. Na afloop van het kalenderjaar legt de penningmeester rekening en verantwoording af tegenover de kerkenraad en de gemeente. Jaarlijks wordt een kascontrole verricht.